Mantera Papan Puja (L97)

RM8.50 RM10.00

Stock: 6

Code: 9789830978444

Berat: 0.120kg


Penghantaran


Description

SINOPSIS

Begini ceritanya ...

Menemani rakan sekolej pulang ke kampung, Haryani mendapati dirinya menerobos sempadan alam yang tidak dapat dilihat mata kasar. Bahkan dia tidak mengerti yang sebenarnya ada sesuatu di sebalik keanehan itu.

“Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.” (Al-Jinn 72: 6)

***

Merompak demi kemewahan, Kamal tidak menyangka kegiatannya kali ini mengundang angker. Hanya kerana sebentuk cincin pusaka bertatah zamrud, mewah yang disangka, padah yang menimpa.

“Wahai anak-anak Adam! Janganlah kamu diperdayakan oleh syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka (yang sebelum itu tertutup). Sesungguhnya syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya kami telah menjadikan syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang yang tidak beriman.” (Al- A’raf 7: 27)

Begitulah ceritanya ...

Ada lagi cerita-cerita untuk kau hayati dan ambil manfaat daripadanya. Kisah seram di dalam buku ini sekelam misteri dunia yang satu lagi. Sama ada kau mahu percaya atau tidak, ia sesungguhnya ada. Sejak dulu, sejak masih digelar azazil. Memerhati dengan pandangan penuh tajam, mecari saat-saat lompong tatkala engkau terleka. Itu yang aku tahu.

 

Tentang Penulis

Nida Zahar adalah seorang penulis yang mempunyai minat yang unik dalam penulisan kisah seram berdasarkan pengalaman sebenar dan kisah kehidupan. Sudah menghasilkan beberapa buah buku, salah satu daripadanya adalah hasil kolaborasi beliau dengan sebuah  kumpulan paranormal tempatan. Beliau juga suka mendapatkan inspirasi penulisan dengan melawat ke tempat-tempat yang menyeramkan serta berkomunikasi dengan masyarakat setempat. 

Nida Zahar mempunyai kecenderungan menulis berdasarkan kepercayaan budaya Melayu dan mitos tempatan dalam persepsi dunia moden.

Features