No Couple Before Nikah (L47)

RM17.00 RM20.00

Stock: 33

Code: 9789671526552

Berat: 0.015kg


Penghantaran


Description

ID produk : 9789671526552
Format : Kulit Nipis
Penerbit : NAQ Publications
Tarikh terbitan : 20-FEB-2018

 

No Couple Before Nikah ini terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian pertama mengandungi 10 buah tema dan bahagian kedua pula menampilkan Surat Cinta Buat Si Hamba yang Leka. Setiap tema merangkumi 10 penulisan pendek dan ringkas yang penulis sediakan khas kepada pembaca, yang pastinya mudah untuk difahami dan dihayati. Ditambah pula dengan gaya bahasa yang tidak terlalu berat dan cara penyampaian yang tiada unsur dongengan, ini yang penulis cuba tekankan supaya buku ini lebih dekat dengan hati pembaca.

Bahagian kedua pula iaitu Surat Cinta Buat Si Hamba yang Leka mengandungi 18 surat yang ditulis istimewa khususnya buat mereka yang lupa tentang apa yang harus mereka ingat selama ini, yang masih belum mengerti sepenuhnya tentang makna cinta, serta yang koyak jiwanya kerana perbuatan manusia. Kedua-dua bahagian ini, penulis fokuskan mengenai perasaan seseorang yang hancur disebabkan harapan terhadap kasih manusia yang dia genggam, kemudiannya terlepas lalu sekelip mata jauh menghilang. Dia keliru dengan jalan cerita hidupnya setelah ditinggalkan manusia, merasakan seolah-olah peluang buat dirinya telah tamat untuk dia mendapatkan kembali kehidupan yang lebih baik selepas ini. Segala coretan yang ada, sedikit sebanyak berkait rapat dengan situasi yang pernah sesiapa sahaja lalui, mahupun kini yang sedang mengusik kehidupan masing-masing sehingga diri menjadi muak dan benci terhadap apa yang terjadi di sekeliling.

Walau bagaimanapun, kita sebagai manusia tidak pernah lari daripada kesilapan, namun kita tetap diberi ruang untuk cuba membetulkan diri biarpun tergelincir banyak kali. Satu per satu perkongsian kata bukan omongan kosong semata-mata, melainkan ada mesej berguna yang dapat diambil iktibar bersama-sama. Selamilah dan rasainya. Yang menyembuhkan hati dan perasaan kita sudah pastinya Allah, manakala manusia adalah sebagai perantara. Jika terdetik rasa kesal dan kalian berkeras untuk tidak mahu lagi mengulangi kesilapan itu, alhamdulillah, ini adalah satu isyarat daripada Allah, dengan izin-Nya jua.

 

Features